Fler fula skor. Vad ÄR detta?

Bloggen har ju börjat att redovisa fula skor som just nu säljs runtom i världen. Vad är det som håller på att hända? Det är ju rena rama "back to the 90's" när det gäller skomodet! Eller typ östeuropeisk tant... Låt mig demonstrera:


Gucci... (bör kanske uttalas "yuckie"?) Chict på sommaren till en löst sittande bommulsklänning som slutar vid vaderna. Axelvaddar och knäppning fram. Ärm som slutar strax över armbågen.


Marc Jacobs. Bäres till dräkt. Valfri käck färg. Givetvis med axelvaddar och kjollängd till vaderna. Mitt på vaden så att de ser så tjocka ut som möjligt. Bruna nylonstrumpor till. Ett par nyanser för mörka.


Yves Saint Laurent. Är man inte A) 14 år, B) medlem i KISS eller C) medlem i Spice Girls så der jag inte att det finns något som helst användningsområde för dessa... bestar. Om man inte ska måla om. Typ taket eller nåt. Skorna gör sig bäst till A) tights i lackmodell eller B) kort (och då menar jag KORT) tight kjol (ni minns att Spice Girls hade så korta "kjolar" så att trosorna syndes - så kort ska den vara.)


Jil Sander. Varför Jil, varför? Denna typ av skor är inte jättesnygg på män. Jag kan avslöja att den inte är jättesnygg på kvinnor heller. Bär gärna med vid kjol som slutar på vaden. Bylsig, stickad tröja till detta.

Det bör poänteras att alla dessa skor är ruggigt dyra. Om man inte är richie richie så klart. Vill man införskaffa sig ett par finns de att köpa på bland annat www.net-a-porter.com

//E




Kommentarer
Postat av: I

I löööve Marc Jacobs skorna, skulle gärna bära dem till en lätt illasittande dräkt med axelvaddar och accentuerade höfter ;-)

2010-11-14 @ 00:21:00
URL: http://vintagevibe.blogg.se/
Postat av: E

= )

2010-11-16 @ 19:38:33
URL: http://vintagevibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0