Lyx frukost!

Förra helgen överraskade jag min sambo med att göra amerikanska pannkakor till frukost. De blev mkt goda och mkt uppskattade :-)

Amerikanska pannkakor  (ca. 15st)

2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 msk socker
2,5 dl mjölk
2 msk smält smör
1 ägg

1. Blanda de torra ingredienserna.
2. Smält smöret och tillsätt mjölken
3. Blanda vätskan med de torra ingredienserna
4. Vispa i ägget.
5. Stek pannkakorna i en het panna med smör. När de börjar bubbla på ytan är det dax att vända dem.

Servera tillsammans med sirap och färska eller tinade frusna bär. Personligen tycker jag det är väldigt gott med hallon till :-)



(Missade tyvärr att ta en bild så jag bjuder på en från expressen.se)

// I


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0