Livet med bebis, 5 veckor

Sakta men säkert börjar livet ta form med den nya lilla familjemedlemmen som en del i vardagen. Konstigt nog måste man fortfarande handla mat, betala räkningar och städa - TROTS att man fått en bebis! Mycket konstigt... ; ) Tur att man är två föräldrar som kan hjälpas åt. Jag har fått en helt ny respekt för ensamstående föräldrar, vilket jobb de gör! Som sagt så har lille J blivit en del av familjen, men han har missuppfattat en liten detalj: han tror nämligen att det är HAN som bestämmer i detta hushåll... ; ) Han vet att han bara behöver vända sina söta små mungipor neråt och se superledsen ut så smälter mitt modershjärta och han får som han vill... (Det kommer inte att vara så hela hans liv.) (Nej, jag lovar.) : D

Men så var det det här med städningen... Vi har inte städat ordentligt på hrm låt oss säga ett bra tag nu, och man kan ju tycka att det skulle kännas trist att vara tvungen att ta tag i det hela. MEN! Jag har ju tidigare blivit jämförd med Monica i "Vänner" när det gäller städning - och nu är det verkligen bekräftat! Jag har riktigt LÄNGTAT till att få städa ur lägenheten ordentligt! Så idag när lillkillen sov nu på morgon passade jag på att ge badrummet en rejäl omgång och jag känner mig SÅ nöjd efteråt! En mani som faktiskt är ganska praktisk att ha... om man inte som slarver tvingas vara sambo med mig och höra mitt tjat om städning hela dagarna.... ; )


Dammvippa, strutsfjädrar.

"Statisk och suger åt sig torrt damm. Kan tvättas ur i handljummen mild tvållösning. Fjädrarna ger skonsam behandling som inte repar"


Måste verkligen rekommendera denna fantastiska dammvippa från Claes Olsson!
Helt underbar och gör att städningen blir roligare och går MYCKET snabbare!

//E



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0