Chokladmuffins



Dessa muffins gjorde jag för någon vecka sedan. De blev helt ok, men perfektionist som jag är var jag inte helt nöjd........men de som fick smaka på dem tyckte att det var mycket goda! Får väl tro på dem :-)

Chokladmuffins ca 10-14 beroende på storlek

100 g smör
2 st ägg
1.5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
2 msk kakao

1. Vispa ägg, socker och vaniljsocker poröst.
2. Smält smör och blanda i mjölken
3. Blanda de övriga torra ingredienserna och vänd sedan ner det i smeten.
4. Fyll muffinsformar till 2/3 delar.
5. Grädda i ca 10 min i ca 200 grader
6. När de har svalnat, dekorerar med det ni känner för.
Jag tempererade lite choklad och hällde över samt lade dit en liten chokladbit.

Jag använder mig av muffinsplåt när jag bakar muffins och det kan jag verkligen rekommendera. Muffinsarna får en himla fin form och blir lätta att dekorera.
Jag köpte mina formar på Ö&B för runt 50-lappen. Mycket väl investerade pengar.

/ I

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0