Gravid i vecka 37

Hurra! Har varit hos barnmorskan för extrakoll denna vecka för att se om bebisen ligger åt fel håll och det visar sig att den ligger precis som den ska. Huvudet nedåt och redo för en vanlig förlossning... Så nu är det bara att vänta...och vänta... och vänta... Det var faktiskt inte helt lätt att känna hur bebben låg, det krävde två vana barnmorskor för att kunna konstatera att den låg som den skulle. Men just nu ser allt ut som det ska alltså : )

För övrigt har jag pallrat mig iväg till jobbet och hälsat på denna vecka. Hade med mig nybakta bullar (bakade med MYCKET smör) för att tjocka på arbetskamraterna lite också... tråkigt att vara ensam med stor mage... ; ) De tyckte att magen var enorm! En läkare menade att "det måste vara två bebisar i den där magen... annars är det en väldigt stor en"... trevligt...!

Annars är allt lugnt denna vecka. Proverna jag tog för bältros förra veckan visar att jag INTE har åkomman! Så behöver inte oroa mig för smitta ner någon och ligga i karantän på infektionskliniken i samband med förlossningen! Men då återstår gåtan: vad är det som gör så hiskeligt ont? En gåta... men jag är nöjd så länge det inte är något farligt.

Inser nu att jag är väldigt gravid. Höggravid kan man nu säga att jag är. Har på mig kreationer jag aldrig skulle drömma om att sätta på mig i vanliga fall. Är dock tvungen nu eftersom att jag helt enkelt får ta på mig det som jag KAN få på mig alls... så det gäller att inte vara så kräsen! Men nu är det inte lång tid kvar....

//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0