Gravid i v. 31

Efter en mycket lång och plågsam arbetsvecka åkte jag till mamma och pappa för att vila ut mig lite över helgen (tänka sig, jag var LEDIG en HEL HELG!!!). Mamma och jag åkte till Babyland i Norrköping och där gick det inte att lägga band på sig! Så mycket söta saker som en liten bebis bara MÅSTE ha... Mina och M:s föräldrar är allt för snälla som sponsrar oss med diverse saker, vi har fått barnvagnen och bilstolen som gåva och nu fick vi även baby-korgen på hjul som present! Som jag har längat efter denna korg! Det fanns bara en enda kvar i butiken (det var ödet) och det stod mitt namn på den. Jätteglad denna dag trots att jag numera får outhärdliga smärtor i fötterna efter bara fem timmars shopping...

Så efter denna glädje känns det som att jag fixar att jobba en vecka till. En enda vecka till, sen får jag min välbehövliga vila.

Längtar nu väldigt mycket tills bebisen skall komma till världen samtidigt som jag förstår att livet då kommer att förändras för alltid. Så på det sättet känns det ganska tryggt att det är ett tag kvar... Vet inte om jag är redo att få hela livet förändrat hux flux. Man tror att man ska hinna förbereda sig under de nio månader man är gravid.. men det gör man banne mig inte. Inte jag i alla fall. Sen kan det också vara så att jag börjar inse att för att bebisen skall komma till världen så krävs det att jag genomgår en förlossning. Det känns inte speciellt lockande. Var i mitten av graviditeten ganska peppad inför att föda barn, men det har nu övergått till att det mest känns ganska jobbigt. Vidrigt att vara halvnaken och svettandes i hemska plågor medan massa folk runtom INTE är halvnakna, svettandes och i plågor. Ett ganska utsatt läge. Förlossningspersonalen verkar dock tycka att det är hur NATURLIGT som helst (vilket i och för sig är bra)... men jag måste då instämma kompisen Y:s svar på frågan de ställde under hennes förlossning: "Vill du vara helt naken?" - "Nej, det vill jag INTE". Jag menar, räcker det inte som det är? Ska man vara spritt språngande naken under den förundmjukande föreställningen? Jag tror att jag håller mig till nattskjortan och nätbyxorna. Trodde väl aldrig att jag skulle föredra denna svid före något annat. Men! Man får uppleva nya saker hela tiden... spännande att leva.

//E

Kommentarer
Postat av: Svägerskan A

muntrar upp lite http://www.familjeliv.se/Forum-4-252/m48768828-1.html

2010-02-01 @ 10:59:15
URL: http://ringtail.wordpress.com
Postat av: svägerskan A

Oj, vad konstig min kommentar blev! Inte alls meningen att det skulle bli fetstil, ju...



Nåja, länken funkar ju iallafall. :)

2010-02-02 @ 21:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0