Gravid i v. 30

Har fått ischias-smärtor denna vecka. Haft sådana problem att jag knappt kunnat stödja på ena benet. Till och med patienterna frågar: "hur mår du egentligen?" när det är JAG som ska bry mig om DEM... Inte så kul. Ryggbesvären beror på att det är extremt tungt på jobbet just nu.. men jag VILL inte sjukskriva mig, det är ju bara två veckor kvar nu tills jag ska gå hem på havandeskapsledighet och det måste jag bara orka. Det blir lång tid att gå hemma och vänta ändå...

Föräldrautblidningen på vårdcentralen har börjat denna vecka också... Första träffen innebar att vi skulle sitta runt bordet och presentera oss för varandra. Detta är genomsnittspresentationen: "hej jag heter blabla och det här är min man blibli, vi har PRECIIIIS köpt hus och vi ska flytta om en vecka och vi längtar SÅÅÅ till att bli föräldrar och allt är så härligt och ingenting är pinsamt och ALLT är naturligt och SJÄLVKLART vill min man också delta i andningsprofylax-kursen och vi har gjort yoga tillsammans sedan jag blev gravid" och så vidare... känns det som. Det känns inte som att jag har jättemycket gemensamt med övriga deltagare...vilket jag i och för sig inte hade räknat med, jag ville främst gå på utbildningen för att LÄRA mig saker, exempelvis om förlossningen och amning och dyl. Men vi sitter mest och pratar om oss själva. Fast barnmorskan sa att vi nästa gång ska komma in mer på information om olika saker, vilket låter mycket bra i mina öron.

För övrigt har jag börjat att sortera upp alla bebiskläder som jag köpt hittills... det är rätt mycket saker nu... Det är väldigt vad fort det går att köpa på sig diverse söta små bodys och annat skoj... Måste nog lägga lite band på mig nu... ; )


Söt body från Polarn och Pyret. Lätt att köpa på sig alldeles för många...

//E

Kommentarer
Postat av: H

Åh vilken söt. Jag förstår att det är svårt att lägga band på sig. Det är nästan som att jag vill köpa på mig småttingkläder fast det inte äns är någon på väg =)

2010-01-20 @ 21:04:12
URL: http://mangoraja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0