Gravid i v. 29

Känner att jag denna vecka MÅSTE få klaga lite... sover så dåligt, vaknar av att jag är kissnödig eller att jag har kramper i vaderna.. Det är tungt på jobbet och jag är HELT slut om jag exempelvis går en sväng på stan efter ett dagpass och sedan går hem igen. Orkar inte alls lika mycket som tidigare! Plus att jag måste gå upp tidigare på morgonen för att det tar så lång tid för mig att ta gå (läs: vagga) till jobbet... jag som är van vid att gå i ett rasande tempo känner mig lite låst nu när jag tvingas ta mig fram i en mer maklig takt.

Så. Det var den klagosången. Självklart är jag i grund och botten väldigt glad över att få bära en liten bebis i magen, men det är inte helt enkelt alla gånger. Men! Jag brukar tänka på mödrar i andra länder som lever i krig som flyktingar och som kanske inte har mat för dagen samtidigt som de är gravida. Och då känns det inte som att det är så synd om mig trots allt.

Funderar mycket på vad bebisen skall få sova i sin första tid, men det lutar åt att det blir en babykorg på hjul. L och G har en sådan till sonen V och det verkar väldigt smidigt att kunna dra med sängen runt i lägenheten så att bebisen hör att man finns där hela tiden. Den har ju trots allt legat i magen i hela sitt liv innan den föds och hört min röst mala dag ut och dag in (stackars barn) och den känner sig nog tryggast om den får fortsätta höra min röst mala på även då den är född... eller? Så resonerar jag i alla fall...


Söt babykorg som jag siktat in mig lite på.. men jag tror att jag ska skippa sänghimlen och bara ha korgen... vi får se!

//E

Kommentarer
Postat av: Y

Precis en sådan säng som Filiph (och jag!) hade:) Håller med om att det är mycket praktiskt att ha en säng på hjul!

2010-01-14 @ 21:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0