Gravid i v. 27

Denna vecka var det dags för lite seriös baby-shopping (alltså inte köpa bebisar, utan saker TILL bebisen). Jag och mamma åkte till Stockholm och spanade på mellandags-rean med min svägerska. Det var jättekul och det fanns mycket att fynda till den lille.. men det var ganska jobbigt att knata runt och shoppa en hel dag när man är väldigt gravid. För det är jag nu... även om det är långt kvar till bebben ska komma.. ska bli skönt att gå på havandeskapsledighet om typ en månad.

När man är så stor och otymplig blir man lite tröttare än vanligtvis vid shoppingen. Det resulterade i att vi åt lunch ganska tidigt. Jag var otroligt sugen på pommes frites så vi lunchade på Mc Donalds. (Vill inte ens tänka på hur mycket jag åt, helt vedervärdigt). Fortsatt shopping efter detta, otroligt mycket folk överallt. På HM känner jag plötsligt att jag inte orkar gå i en enda affär till, jag svimmar om jag inte får sätta mig. Och jag är törstig! Så sjukt törstig! (Det KAN vara relaterat till alla pommes frites jag ätit tidigare...) Det gör ont i strupen och jag måste ha FANTA! Ingenting annat kan släcka min törst just nu, jag måste ha Fanta och det måste gå fort! Så vi småspringer ut från HM ut i Gallerian och spanar febrilt efter ett ställe som säljer Fanta. Närmast ligger en liten kub mitt i Gallerian som säljer muffins.
- "Där dom säljer muffins måste dom sälja något att dricka" säger svägerskan klokt. Så vi kutar dit och jag ser i deras "skyltfönster" att de har bland annat Fanta. Nu brinner strupen och jag tittar otåligt på brudarna som jobbar i muffinskuben. De pratar med varandra men får till slut syn på mig.
- "Jag skulle vilja ha en Fanta, tack" säger jag så snällt jag kan trots att jag snart avlider av törst efter Fanta.
- "Eh. Tyvärr är Fantan slut" säger en av tjejerna och låter inte alls ledsen. "Men vi har annan dricka".
Här har jag en minneslucka men svägerskan och mamma har återberättat resten för mig:
- "MEN! Ni förstår inte! Jag MÅSTE HA FANTA!" skriker jag och ser mig i panik runt efter något ställe som kan rädda mig från att dö fantatörst-döden. Tjejerna i muffinskuben stirrar på mig som att jag är sinnessjuk. Svägerskan och mamma förstår allvaret i situationen och svägerskan bokstavligen banar väg genom allt folk medan vi springer genom Gallerian mot pressbyrån. På vägen skådar dock mamma en juice-bar där de även säljer Fantaburkar.
-"DÄR!" ropar mamma och vi gör en tvärvändning och rusar in.
-"Jag vill ha en Fanta!" stressar jag fram till kassörskan. Hon knappar in vad vi ska ha i kassan men plockar inte fram någon Fanta på en gång. Jag ser hur de står i en kyl lite längre bort.
- "Kan man ta Fantan själv eller?" säger jag och låter väl lite otrevlig/otålig för kassörskan tittar lite avmätt på mig och säger "ja". Jag springer till kylen och sliter åt mig en Fantaburk och öppnar den ÄNTLIGEN!

Det är det godaste jag någonsin har druckit i hela mitt liv!!!!

Tur att jag inte har fått några "cravings" under graviditeten... ; )



//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0