Ny stad, nya rätter

Nu när jag tillbringar vissa dagar i veckan i el stockolmo så tänkte jag passa på att laga lite mat som inte går hem hemma. Så ikväll blev det en gryta gjord med Quorn och bönor. Blev mkt gott om jag får säga det själv :-) Tror till och med att jag ska testa den på H där hemma ngn dag....

Quorn/bön gryta

1 st gul lök
1 påse quornfärs
1 förpackning passerade tomater
1 förpackning stora vita bönor (go green)
1 förpackning svarta bönor (go green)
1 liten burk majs

Stek löken en liten stund innan färsen och passerade tomater tillsätts. Låt blandningen sedan koka en stund innan man tillsätter böner och majs. Låt det bli varmt.
Krydda efter behag. Jag använde salt, svart peppar, cayenne, paprika.

Till detta kan man servera bulgur el ris samt en god grönsallad.

 


// I


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0