Gravid i v. 35

Har denna vecka varit i Stockholm med mamma på mysig weekend. Bott på hotell och bara lyxat runt, fikat och strosat i butiker. Träffade bror och svägerska samt moster och en av mina kusiner. Kul att ses lite innan bebisen kommer! Men jag känner att jag i princip inte har någon ork kvar... Orkar gå 100 meter, sedan måste jag sätta mig ner, fika lite eller dricka lite fanta... Det blev i alla fall ingen fanta-kris denna Stockholmstripp eftersom både mamma och svägerskan var med hela tiden och hade erfarenhet från förra gången.. ; )

Det festligaste med resan (förutom den underbara hotellfrukosten..) var att det just denna helg var snökaos i Sverige. Så när vi skulle åka hem på måndagen var det inte säkert att vi skulle kunna åka hem. Spännande! Jag och mamma gled ner till stationen och försökte hitta buss eller tåg mot våra hemstäder. Stod i 150 meter lång kö till Swebus (det var fler än jag som kommit på idén att åka buss.. ) och när vi kommer fram frågar jag om det finns plats på en buss till hemstaden idag. Hon i kassan svarar med besvärad röst: "ja, men TYVÄRR inte förrän klockan 13.35". Jag svarar: "13.35? Det låter ju skitbra!" Var faktiskt bara nöjd att komma hem den dagen... men tanten innan mig i kön ratade den bussen och tyckte att det var förskräckligt lång tid tills bussen gick... Vi är allt bra bortskämda i detta land...

Jag är nu så gravid att jag måste sitta med benen brett isär för att magen skall få plats. Och jag ger ifrån mig små grymtande läten varje gång jag böjer mig ner (vilket jag inte gör om jag absolut inte måste). Men nu är det inte lång tid kvar...

Börjar få en riktig tjockis-mage nu... : )

//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0