Gravid i v. 34

Vill summera den här veckan så här: Fet, FETare FETAST. Nu KAN man väl inte bli fetare??? Sorgligt nog kan man nog det. Har gått upp 15 kg nu och räknar väl med ytterligare ca 5 kg tills förlossningen. Hua! Vill inte tänka på det.

Denna vecka har jag och L varit på Ikea för att jag ska kunna komplettera det som behövs till bebben, exempelvis skötbord. Jag hittade givetvis massor annat som jag bara MÅSTE ha... men jag väntade lite tills M också kunde titta på grejerna... Så han och jag var ute en sväng på Ikea några dagar senare och han tyckte väl mer "ja, ja, vi väntar lite. Vi kan ju köpta det sen när barnet är fött." Så himla förnuftig man kan vara då. Jag säger: "go with the flow." M säger: "inga impulsköp." Sen när började M låta PRECIS som min pappa???? Jag vill helst inreda barnrummet med nya saker från golv till tak. Tänk er Laura Ashley skaffar barn med SIA, hur deras barnrum skulle se ut. Där har vi den perfekta drömmen! Synd bara att man slutat arbeta och att det då konstigt nog inte kommer någon mer lön till kontot. Mycket märkligt och helt onödigt... : )

Har också hunnit med ett besök hos barnmorskan denna vecka. Allt bra med mig och bebis. Även haft föräldragrupp där vi pratat mycket som amning och den första tiden hemma efter förlossningen. Det känns fortfarande mycket skumt och abstrakt "är det verkligen JAG som ska gå igenom allt det där?". Det känns som att vi sitter och pratar om andra.


Gullig barntapet från Laura Ashley...



... matchas ihop med ex. en söt ram från Sia Kids... Om man får drömma!

//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0