Lördag på stan

Idag träffades jag och I, hela vintagevibe med andra ord ; ), på Java för en mysig frukostfika. Var där vid niotiden och det var redan fullsatt! Trodde att folk låg och slumrade lite på helgerna då de flesta är lediga, men så är tydligen inte fallet! Vi satt väl där ett par timmar och pratade om allt och inget. Efter det tog vi ett varv på stan.

Man kan verkligen känna att julen börjar närma sig.. Affärerna börjar mer och mer smyga in sin julskyltning och i ett köpcentra hade man hyrt in några som spelade och sjöng julsånger.. det är väl för tidigt? Nästa helg får man dra igång på riktigt, aldrig före första advent.. det trodde jag var en gyllende regel?

Jag inhandlade material för att göra årets uppsättning av julkort. Det är en liten tradition som jag haft de senast åren; att göra egna julkort till släkt och vänner. Jättekul att pyssla med och det verkar vara uppskattat. Lika bra att handla det nu så att man har lite tid på sig att göra dem, det brukar vara full rulle innan jul : )

Nu längtar vi, både I och jag, till jultider eftersom att vi är som två riktiga hemmafruar när det gäller att pynta, städa och pyssla i våra hem... (trots att vi jobbar heltid båda två och är så långt från hemmafru man kan bli...) men det är något visst med julen!


Jag har fallit för detta lilla hjärta i tyg. Det finns på Åhléns (www.ahlens.se).

//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0