Gravid i v. 21

Äntligen vecka 21 efter en låååång vecka 20 (på grund av att beräknad förslossning blev framflyttad några dagar). Börjar bli riktigt rund om magen nu. Min M varnar mig för allt godis jag äter och hävdar att barnet kommer att bli jättestort av allt socker. Det tror jag inte på. Men jag börjar faktiskt få lite ångest över allt skräp jag stoppar i mig så jag kompenserar denna vecka med att äta mycket sallad och frukt och lax och allt annat som är nyttigt. Uppmanar bebisen att suga i sig mycket av denna näring och kanske hålla igen lite när en bulle slinker ner nästa gång... ; )

Blir mer och mer sugen på att köpa bebissaker men får ångest när jag tänker på allt som MÅSTE ordnas innan barnet föds.. spjälsäng, vagn, badbalja... Det enda jag känner mig sugen på att handla är små söta mjuka bebiskläder... Det är dock väldigt tråkigt att bebiskläderna är så indelade i de traditionella könsrollerna rosa = flicka, blått = pojke. Om man inte vet vilken sort man får då? Ska man bara köpa de stackars små vita kläderna man kan hitta på någon galge lite undangömt? Om jag skiter i vilken färg det är och köper rosa eller lila och det blir en pojke så bryr inte JAG mig så mycket om det.. men jag vet då att alla kommer att säga: "Nej men åh vilken söt liten flicka". Till min bebis som då är en pojke. Man kanske orkar förklara tio gånger att "nej, det är en pojke" men när den elvte personen kommer så får man nog spelet och bara skriker: "Men för fan! Vem har bestämt att inte killar kan ha rosa?" (i bästa fall) eller något mycket värre... Så det känns inte som en risk man vill ta...  

Väntar nu med spänning på kompisen L:s bebis som är beräknad att komma om 3 veckor. Den KAN ju faktiskt vilja komma ut när som helst nu... Så spännande! Bra att ha en kompis som får en bebis några månader innan mig så att man hinner öva lite på att hantera en sån liten individ... Är ju inte alls van vid små barn!

//E

Kommentarer
Postat av: Isabella

Jag älskar hur du skriver & din blogg,

Grattis till lilla bebin! :D

2009-11-16 @ 19:19:14
URL: http://hardest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0