Gravid i v. 15

Mamma och pappa här! Första gången vi ses sedan jag berättat att jag är gravid. De tycker att det är jätteroligt, känner på magen och tittar på bilden från ultraljudet. Vi går en sväng på stan och mamma tvingar in mig på HM för att köpa mammabyxor så att jag slipper ha tights på mig varje dag.. jag känner mig som en kriminell där jag smyger runt i affären och hoppas att ingen jag känner ska se mig. Provar två par byxor som min mamma snällt går fram till kassan och betalar. Tack världens bästa mamma! Pratar med dem om vad facket har sagt och hur jag känner och de är så bra att prata med! De förstår att jag inte kan gå och hemlighålla något som skall vara en positiv sak så att det mer känns som något negativt. Pappa, som inte bara är pappa utan arbetar som facklig ombudsman, tycker att om jag har en förtoendefull relation med min chef så ska jag givetvis berätta. Precis så som jag känner!

Beslutar mig för att berätta för chefen. Hinner knappt stänga dörren till hennes rum och framför allt inte sätta mig ner innan jag hasplar ur mig:
- Jodetärsåattjagväntarbarn. (puh).
- VA? Nej men gud vad roligt!
Andas ut. Det här gick ju precis så som jag hade trott. Chefen är en ängel och vi pratar länge och allt känns jättebra! Så glad över att jag har berättat. Nu känns det roligt igen att vara gravid.

//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0