Gravid i v. 12

Jag och I åker på kryssning med vårat fackförbund. Denna resa har vi sett fram emot länge, jag tror att vi anmälde oss för flera månader sedan. Jag ber dock om ursäkt för att jag inte kan dricka något alkoholhaltigt under resan (vilket kanske hade varit tanken...) men hävdar med bestämdhet att I skall inta så mycket vin hon känner för ändå. Självklart ska vi ha det jätteroligt! Konferensen är jättetrevlig. Något annat som är postivit är den överdådiga kakbuffén som vi bjuds på innan båtens avgång. Massor med bakverk i små blitar att bara plocka på sig på sin lilla assiett. Det tråkiga är att jag är inne i något konstigt stadie av graviditeten där jag är vrålhungrig men så fort jag äter bara lite, lite så blir jag proppmätt och mår illa. Jättetråkigt! Jag som alltid brukar kunna äta hur mycket som helst!

Då båten avgår är vi bjudna på middag ombord.. lite halvbra käk, fisken var till hälften övergrillad och till hälften rå, och efterrätten bestod av tiramisu som inte är någon personlig favorit. I och jag hamnade själva vid ett bord (de flesta reste i lite större sällskap). Vi satte oss bredvid varandra i en soffa och kände oss jättefåniga under middagen. I tog ett glas rött (eller var det vitt? Minne som en guldfisk) och jag ville lyxa till det med ett glas alkoholfritt. Efter 15 min lyckades kyparen hitta och damma av en gammal flaska alkoholfritt vin och frågade om jag ville ha den. Man var tvungen att köpa hela flaskan, ca 50 cl. Okej, självklart köper jag hela flaskan, nu ska vu ju ha det lite trevligt här på vår resa! Vinet hette "Rotlack" och jisses vad det sved bra i munnen då man förtärde det! Det hade verkligen nog av syra... I och jag skrattade jättemycket då hon fick smaka på det utsökta "Rotlack" och middagen gick relativt fort. Efteråt smög vi förbi taxfreen och inhandlade läsk, chips och röd lakrits som fick bli substitut efter den underbara middagen... (Nu var det verkligen tack och hej med mina nyttighetsplaner).

Väl i hytten (som faktiskt har tv!) mumsar vi i oss nyttigheterna.. vid 23.00-tiden är jag totalt utmattad och somnar nästan. En mycket besviken I säger att vi måste faktiskt gå upp på något dansställe eller göra NÅGONTING. Självklart förstår jag det, det är bara att pallra sig ur sängen och fixa till sig lite. En vid klänning och ett par höga pumps och jag känner mig nästan som en vanlig partypingla. Har redan blivit så svullen om magen att jag ser lite gravid ut i vanliga kläder faktiskt. Gravid eller småfet. Så en vid klänning känns helt rätt! Upp på "nattklubben" och dansar järnet. Både I och jag är helnyktra och det är faktiskt väldigt kul att kolla in alla packade svenssons som har "the time of their life"... Och så vid 00.30-snåret dyker kvällens stjärna upp: DJ Mendez! Haha, 40-årig "gubbe" med texten "LATINO" tatuerad över hela magen.. kanske inte allt för hett. Efter Mendez bestämmer vi oss för att knoppa.

Resten av resan flyter på bra, som sagt mycket intressant innhåll och bra diskussioner. Väldigt trött efter hemfärden. Men det har man kanske rätt att vara?

//E

Kommentarer
Postat av: I

Rotlacko kommer jag aldriga att glömma....hahaha ;-)

2009-11-16 @ 19:03:48
URL: http://vintagevibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0