Gravid i v. 11

Går på info om fosterdiagnostik. Man kan genom blodprov på mamman samt ett tidigt ultraljud kartlägga risken för att få ett barn med kromosomförändringar. Jag lyssnar med ett halvt öra på informationen, det enda som ljuder i mina öron är "tidigt ultraljud", om och om igen. Det finns alltså en möjlighet att jag inte behöver vänta tills vecka 18 för att veta om det verkligen är en bebis i magen? Klart att jag vill det, strunt samma i den andra diagnostiken, ge mig ett ultraljud! Jag säger givetvis inte detta högt utan låtsas att jag är SÅ intresserad av att få reda på om barnet har kromosomavvikelse eller inte. Lämnar blodprov på vårdcentralen och bokar tid för ultraljud på sjukhuset. Yes!

//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0