Mjölkchoklad fudge

Här om dagen tog jag mig i kragen och gjorde lite mjölkchoklad fudge. Det var hyfsat enkelt och blev himla gott.

Mjölkchoklad fudge

3 dl vispgrädde
3 dl strösocker
1 dl ljus sirap
50 gram smör
2 msk flytande honung
100 gram mjölkchoklad

Blanda grädde, socker och sirap i en kastrull. Koka upp och låt stå och småkoka på medelvärme tills smeten kommit upp i 120 grader. Här är en stektermometer mkt bra att ha.

När termometern visar 120 grader, dra kastrullen från plattan och rör ner smör & honung. Ställ tillbaka på plattan och låt koka upp igen 2 minuter. Stäng av plattan och tag kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen och rör om tills den smält helt. Häll upp fudgen i en liten bakpappersklädd form. Låt stå i kylen tills den stelnat och skär upp fudgen i rutor.



Min fudge väntar nu bara på att bli uppskuren i bitar, men den smakar ju lika bra ändå.......hahaha

// I


Kommentarer
Postat av: E

Jag som smakat svägerskans goda maraboufudge måste ju givetvis få smaka även denna och se att den håller måttet... ; D

2009-12-20 @ 14:50:01
URL: http://vintagevibe.blogg.se/
Postat av: I

Givetvis ska E även få smaka på min :-) Spännande och se om även min är godkänd....hihi

2009-12-20 @ 21:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0