Kvällens middag

I kväll bestämde jag mig för att göra en skaldjurspaj, har gjort den flera gånger och den smakar alltid väldigt gott :-D

Pajskal:

2,5 dl vetemjöl
1 dl parmesanost
100 g smör
2 msk vatten

Blanda ihop alla ingredienser till degen. Tryck ut den i en form. Ställ i kylen i ca 20-30 min.
Förgrädda pajskalet i 10-12 min mitt i ugnen.

Fyllning:

150 g crabsticks
200 g skalade räkor
0,5 dl hackad dill
2 dl riven ost
2 ägg
2 dl matlagningsgrädde
salt och peppar

Lägg räkor, crabsticks samt dill i pajskalet. Strö över osten.
Blanda ägg, grädde samt salt o peppar. Häll detta i pajskalet.

Grädda mitt i ugnen ca 20 min i 200 grader.

Servera med en god sallad o kanske lite sallad :-)



// I

Kommentarer
Postat av: E

Denna paj är verkligen jättegod! //E

2009-12-07 @ 20:13:31
URL: http://vintagevibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0