Gravid med godisbegär

Jag älskar godis i vanliga fall. Allt godis. Jämt. Men nu när jag är gravid har detta tagit oanade proportioner. Jag äter godis hela tiden. Allt godis, vad som helst! Kan inte sluta... Samtidigt maler det dåliga samvetet över hur jag nutrierar mitt ofödda barn... försöker uppmana det att inte suga i sig någon näring från navelsträngen när jag frossar i sötsaker men jag vet inte om det riktigt är möjligt...
Tycker att det här med näringsöverförningen till barnet är mycket omodernt! (Det är mycket kring graviditet och förlossning som är omodernt). Varför finns det ingen av- och på-knapp till navelsträngen? Exempel: Nu äter jag ris och lax: navelsträngen på! Nu äter jag en hel burk av svägerskans maraboufudge: navelsträngen av! Det vore helt perfekt... en dröm! Men som sagt... mycket är omodernt (exempelvis förlossningen...finns det INGET bättre sätt att få ut barnet?).
Min svägerska tyckte i alla fall synd om mig och min godisångest så hon hade med sig en present sist vi sågs... en apelsin! "Du behöver äta mer frukt och mindre godis!"
Det var en jättegod apelsin...




En av de godaste apelsinerna jag ätit!

Tackar svägerskan för denna frukt... Nu har jag ju ätit något som är lite nyttigare i alla fall... ; )

//E

Kommentarer
Postat av: Hanna

Den där såg ju riktigt god ut! Gott nytt år ;D Kram

2010-01-05 @ 14:12:47
URL: http://mangoraja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0