Gravid i v. 26

Denna vecka har vi köpt barnvagn! Inte det lättaste med tanke på alla olika modeller och prisklasser... hur ska man veta vilken som är bäst? Pappa tyckte att en begagnad vagn är det enda alternativet, "så gjorde vi på min tid" "hade vi haft kvar de vagnar som du och din bror låg i kunde ni ju ha fått någon av dem". Dessa vagnar var begagnade redan i början på 80-talet. Vilket betyder att de härstammade från 70-talet. 70-talet! Det är ett tag sedan nu... Jag kan ju poängtera att jag aldrig i livet hade tackat ja till att köra runt vår bebis i en SÅ gammal vagn... Annars har jag inget emot att köpa begagnat. Men det är vissa saker som man då måste tänka på... Dolda fel? Garanti? Djurhår? Är SJUKT allergisk så jag skulle aldrig kunna köpa en begagnad vagn som ens vistats i samma stadsdel som en katt ; ) Sen måste man åka hem till den som säljer vagnen och hämta den också... det är inte så bara... Så. Jag surfade runt lite på nätet och hittade en jättebra hemsida som sålde nya barnvagnar med snabb leveranstid. Hittade ett bra erbjudande på en BRIO-vagn. Den fanns här på posten 2 dagar senare. Riktigt bra!

Det som bör nämnas som ett stort plus med begagnade vagnar är att man köper dem färdigmonterade. Det gör man inte när man beställer en vagn på internet. (Hur skulle det se ut? Det skulle bli ett JÄTTESTORT paket...) Eftersom M jobbade och jag så hemskt gärna ville se att vagnen var som den skulle (Y skrämde mig lite genom kommentaren "men det var ju billigt - var det pris med eller utan hjul?" - hjälp! Jag hoppades verkligen att det var MED hjul. Jag kan ju inte köra en vagn utan hjul) så bestämde jag mig för att själv packa upp vagnen. Så svårt kan det väl inte vara?

Det kan vara väldigt svårt. I alla fall eftersom att det inte finns någon vettig beskrivning av hur man skall montera ihop den. "Fäll ut den och den delen och fäst säkerhetsremmarna där och där". Var då där och där? Till slut fäste jag fast liggdelen så att JAG tycker att det känns säkert och monterade ihop den så att det i alla fall SER UT som en vagn ska göra... Ha!  (Hjulen ingick i alla fall i priset - puh!) Får väl be G och L komma hit och granska den, de är ju experter nu när de själva har blivit föräldrar... ; ) Skönt är det i allafall att ha ordnat med vagn (och faktiskt även bilbarnstol) redan nu...sen är det väl mest roliga saker kvar att köpa... eller?



Lyxigast av allt är att bebisen får en alldeles egen Mulberry-väska... denna ska vi nämligen ha som skötväska! Matchar den chokladfärgade vagnen ypperligt.. Vad skall en Mulberry-frälst tjej annars ha för väska till vagnen? ; )

//E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0